Jump to content

This site uses cookies, to make it work better.

Learn More

Formula race

serwer gry turowej z otwartym klientem

Cel był jasny: należy napisać silnik gry zgodny z zasadami gry planszowej Formula 1, dla którego graczami miały być inne programy (boty).
Silnik miał być napisany w Javie, opcjonalna wizualizacja w Angularze. Serwer oparty na lekkim frameworku Spark, REST API
Jeśli wystarczy czasu to ubrać to wszystko w system rozgrywek pozwalający na zapisywanie się graczy
i śledzenie wyników rozgrywek. No i zagrać na koniec.
START! Prosta startowa, pierwszy zakręt i pierwszy problem… 🙂
Praca z systemem kontroli wersji. GIT jest git, ale dopiero jak się wie do czego służy. Praktykanci musieli się tego nauczyć.
Jedziemy dalej, a im dalej w tor tym więcej wyzwań.Okazało się że plany planami…a rzeczywistość swoje 😉  zamiast Sparka zastosowaliśmy J2EE

Musieliśmy też zmierzyć się z:

  • pisaniem botów w celu testowania silnika gry (mimo, że samo ich pisanie nie było w założeniu częścią projektu)
  • generowaniem plansz wyścigu (nie były one obowiązkowe, jednak napisanie generatora mocno urozmaiciło wyścigi)
  • trudnością ścisłego zaimplementowania regułgry planszowej do gry wirtualnej (o ile rzeczywisty gracz jest z reguły przewidywalny i nie próbuje stawiać swoich pionków poza planszą, to botom zdarzało się takie błędy popełniać i błądzić poza bandami naszego toru

Scrumowa samoorganizacja ma mnóstwo zalet i daje ogromne poczucie swobody. Tak duże, że praktykantów zaskoczył termin zakończenia praktyk i za integrowanie modułów gry wzięli się dopiero jak było już widać powiewającą z przodu szachownicę…
Udało się, silnik został napisany 🙂
Zabrakło jednak czasu na dokończenie w pełni funkcjonalnego systemu rozgrywek.